Zacznij żyć zdrowo – cz. 1

żyć zdrowo

Od pewnego czasu próbuję wprowadzić do mojego życia zmiany, które pozytywnie wpłyną na moje zdrowie. Próbowałam zmienić wszystko na raz i z dnia na dzień zacząć jeść same zdrowe rzeczy, prowadzić aktywny tryb życia itd.. Każda zasłyszana nowość była przez mnie od razu testowana. Trwało to dzień, dwa, czasami nawet tydzień, a potem traciłam zapał. W głowie ciągle miałam hasło: “Zacznij żyć zdrowo”. Jakiś czas temu zrozumiałam jednak, że powinnam się za to wziąć zupełnie inaczej. Stawiając sobie małe cele i dążyć do nich każdego dnia, budując nowe nawyki w dbaniu o siebie. Jak na razie udało mi się znacznie ograniczyć spożycie mięsa. Kiedyś jadłam je kilka razy dziennie, teraz kilka dni na diecie wegetariańskiej nie jest dla mnie problemem. Zaczęłam także używać w kuchni więcej warzyw i ziół. Jednym z większych osiągnięć było także rzucenie palenia. Od kwietnia zamierzam zacząć plan, który będzie polegał na wprowadzeniu nowych nawyków do mojego życia. Co miesiąc będę stawiać sobie nowe cele, które będę realizować cały miesiąc. Jeśli uda mi się trzymać postanowień, to pod koniec miesiąca robię sobie mały prezent (ważna część! 🙂 ) i przechodzę do następnych postanowień. 🙂

1.Więcej pić

Piję bardzo mało. Wody nie piję prawie wcale, bo jej najzwyczajniej nie lubię. Czasami zdarza mi się wypić sok albo kubek herbaty. Wychodzi z tego maksimum 1 litr napojów dziennie, a zazwyczaj mniej. Najbardziej widocznym znakiem niedoboru wody w moim organizmie jest bardzo sucha skóra twarzy i ciała. Od tego miesiąca zamierzam pić minimum 1.5 litra napojów, w tym minimum 0.5 litra wody.

2. Zacząć pływać

Bardzo lubię pływać. Jest to jeden z niewielu sportów, który przychodzi mi lekką ręką. Od dawna planowałam zapisać się na basen, ale od zawsze było jakieś ale. Stwierdziłam, że koniec z tym. Od kwietnia kupuję karnet. Liczę na wzmocnienie mięśni, poprawienie kondycji, wysmuklenie sylwetki i odciążenie kręgosłupa. Na początek raz w tygodniu.

3. Ograniczyć słodycze

Nie jest tak, że objadam się słodyczami. Jednak chciałabym mieć większą kontrolę nad tym jak się odżywiam. Czasami zdarza mi się zjeść kilka słodkich przekąsek w środku dnia i czas z tym skończyć. Mój plan to 1 porcja słodyczy tygodniowo (za jedną porcję uważam batona, 3-4 cukierki, 3-4 ciasteczka bądź kawałek ciasta).

żyć zdrowo

4. Przeprowadzić kurację z czystka

Jakiś czas temu wbrew moje woli ( 😉 ), zostałam zaopatrzona w wielkie opakowanie czystka. Na początku nie byłam co do niego przekonana. Poczytałam jednak o jego niezwykłych właściwościach i stwierdziłam że całkiem nieźle smakuje. Udało mi się już przeprowadzić jedną dwutygodniową kuracje i chciałbym ją powtórzyć. Tak więc od dnia dzisiejszego: 1 kubek czystka/dziennie przez dwa tygodnie.

5. Pić wodę z cytryną lub sok z jabłka i pietruszki

Bo są fajne, zdrowe i smaczne. Świetnie oczyszczają organizm i pozytywnie na niego wpływają. A dzięki temu punktowi łatwiej mi będzie się trzymać postanowienia, by pić więcej napojów. Minimum jedna szklanka wody lub soku/dziennie.

żyć zdrowo

6. Zamienić przekąski i kanapki na owoce i warzywa

Wbrew pozorom nie chodzi mi tutaj o witaminki i niską kaloryczność (choć to fajne dodatki), ale właśnie o wysoką zawartość wody. Talerz tych zdrowych przekąsek jest praktycznie jak wypicie dwóch szklanek wody, tylko smaczniej. Jem dużo warzyw, lecz nie koniecznie na surowo. Od dzisiaj zamierzam jeść dużo więcej nieprzetworzonych, surowych warzyw i owoców. Nie zamierzam zupełnie zastąpić kanapek itp., jednak zamierzam jeść minimum jeden spory talerz z warzywami i owocami/dziennie.

Za udany miesiąc uznaje wypełnienie minimum 4 punktów z 6. Jeśli czegoś nie uda mi się dokonać przechodzi to na następny miesiąc. W każdym miesiącu jest 6 punkcików do spełnienia, żeby zacząć żyć zdrowo. Niektóre zamierzam wprowadzić na stałe (np. picie większej ilości napojów), inne tylko w tym miesiącu (przykładowo kuracja z czystka).

Jeśli macie pewne nawyki, które chcielibyście zmienić, to szczerze polecam ten sposób. Trzymajcie za mnie kciuki i dołączcie do wyzwania dla Waszego zdrowia. Za miesiąc napiszę, jak mi poszło i jakie są moje kolejne postanowienia.

A Wy macie jakieś nawyki, których chcielibyście się pozbyć? A może ciężko przychodzi Wam wprowadzanie jakiegoś planu w życie?

(Visited 49 times, 1 visits today)

Dodaj komentarz